Tuesday, January 19, 2010

Let's Do The Tevez!!



Mari menari ala Carlos Tevez! Pasti semua tertanya2x apakah itu? Haha. Tarian ini sebenarnya cara Tevez meraikan jaringannya. So, kalau dia score lepas ni, dia buat tarian ni la. Tarian dia macam bergelek sikit. Tapi bukan macam goyang gerudi Inul Daratista. Aku first time tengok Tevez punya tarian ni masa game Manchester City vs Stoke City. Dengan muka Tevez yang agak ganas, tiba2x dia buat tarian yang agak comel. Haha. Memang menarik+kelakar la aku tengok masa tu. By the way, aku bukan penyokong Manchester City. I'm a Chelsea's. Aku suka tengok tarian comel Tevez je. Di bawah ni aku postkan video Tari Tevez(macam Tari Tirana pulak) untuk tatapan anda. So, mari menari ala Tevez!!

Saturday, January 16, 2010

Chelsea's Game Of The Week - Chelsea vs Sunderland


Seventh Heaven!! That should be the headlines for all the sports paper today.
Nicholas Anelka and Frank Lampard helped themselves to two apiece while Ashley Cole, Florent Malouda and Michael Ballack all chipped in as Carlo Ancelotti’s side ran riot in their first league outing of 2010. And the scoreline should have been in double digit for Chelsea. The Blues coped very well in the absence of their African stars. Nicolas Anelka looked very lively as lone striker supported by Joe Cole and Florent Malouda. Chelsea looked like have coming back to the form like the were in their early season. If they continued to play like in this form, they surely doesn't need to splash out the cash in January transfer window. As conclusion, The Blues remain top of the Barclays Premier League by a single point from Manchester United but have a game in hand on their rivals.

Wednesday, January 13, 2010

Chuck Is Back!!

Ya!! Chuck Bartowski sudah kembali. Kalau korang tak kenal siapa Chuck Bartowski ni memang sah korang takde peti televisyen dekat rumah(agak kasar disitu ye). Chuck ni adalah tv series pasal computer geek+nerd+noob yang kerja kat electronic store jadi spy. Aku x nak cerita panjang2x. Google and download it. It's worth your every kilobytes. Haha. Sekarang Chuck dah masuk season 3. First episode on air hari Ahad tu. Agak lama jugak la aku tunggu season 3 ni lepas abis season 2 dulu. Dalam 6 bulan gak la. Nampak gayanya bertambah lagi la cerita yang akan aku download every week including Heroes and Supernatural. Wahai dormmate2x ku yang tersayang, pinjam laptop eh nak download Chuck? Hehe.. =P

Happy Anniversary??

12/01/2010. Semalam genaplah sebulan insiden tangan aku patah. Tak akan aku lupa peristiwa hitam itu. Sampai sekarang tangan tangan kiri aku tak boleh lurus lagi. Bengkok sebelah. Tak tahu la bila boleh elok sepenuhnya. Disebabkan tangan aku yang agak 'cacat' ni, banyak aktiviti2x harian aku terbatas. Sejak patah tangan ni, aku pun dah lama tak bersukan. 6 pack aku pun makin lama makin hilang. Main nyorok2x la pulak. Sekarang ni aku tengah dalam fisioterapi untuk 'meluruskan' tangan aku balik. So far, ada la perubahan sikit. Dapat la lurus2x sikit. Tiap2x minggu aku kena pergi hospital dekat Wangsa Maju. Tiap2x minggu jugak la duit aku makin lama makin habis dek sebab tambang. Tapi apa yang best aku punya sesi fisioterapi, orang yang in-charge fisio aku lawa weh. Budak praktikal lagi. Budak Unisel. Nur Syakira nama dia. Tangan lembut lak tu. Huhu..

"Sakit kat mane? Sini ke?"

"Kalau picit sini sakit x? Opps, sorry2x!!"

"Awak cuba tolak tangan saya perlahan2x, saya tahan tangan awak ye."

*Boleh bayangkan tak? Hehe...


Aku harap tangan aku cepat la elok. Cam x best lak tangan bengkok sebelah. Macam2x benda tak boleh buat. Dah elok nanti boleh main ragbi balik(nanti patah lagi =P).

Monday, January 11, 2010

I Will Be Mourn For A While

*this entry contain some bad languange. parental advisory are recommended.

I just lost my handphone. My Nokia 5800 Xpress Music phone. I don't want to be brag, but this phone cost me a lot of money. It is about RM1100++. That's a hell lot of money dude. If the phone was Nokia 3310, i wouldn't mind if that motherfucker stole it. The money come from my own savings that include 'tak makan besar selalu, tak berjoli selalu dan tak balik rumah selalu'. It took a lot of courage for a man to make a saving like this. =P I felt very, very, very sad+loss+angry because of the loss. I know that i will not get my phone back because by now, the phone maybe already been sold by that fucking thief. And there's no way the thief will return it back to me but if the thief will do so, i will be very grateful and thankful to him. And then i'm going kick his ass like Manny Pacquiao beat his opponent. Now, i have to save my pocket money again and to do 'tak makan besar, tak berjoli, tak balik rumah' all over again. Damn.

Friday, January 8, 2010

Happy 7th Anniversary Kudre Madcap 90!!

It has been 7 years since the date of 8th January 2003 where we were destined to meet each other in a school with the name of Sekolah Menengah Sains Tuanku Jaafar. I miss all of the memories there with all of you guys. I hope that our friendship will last forever. Until death do us apart.

Sunday, January 3, 2010

160 GB Of My Life



Aku ada sebuah external hard disk. Hard disk aku bernama Maxtor Basics Portable yang berkapasiti 160GB. Aku beli hard disk ni masa bulan 8 tahun 2008 kalau tak silap aku la. Kira dah masuk setahun lebih juga la aku telah bersama Maxtor. Aku beli Maxtor masa harga external hard disk mahal lagi. Tak murah macam sekarang. Aku beli dengan harga RM180. Sekarang dengan RM180 boleh dapat 250GB. Aku takde laptop, tapi aku ada hard disk. Pelik kan?


Aku beli external hard disk pun masa mula2x masuk universiti. Bila masuk u, macam biasa la. Download movie, tv series, anime dan seangkatan dengannya. Semua saiz bukannya kecil, 1 movie biasanya 700MB dan 1 series pulak 350MB. Aku ni pula jenis yang kaki layan movie dan tv series. Aku nak je 'sedut' semua cerita2x yang best dekat laptop member2x aku. So, mana aku nak simpan cerita yang bersaiz ber-GB lebih? Pada waktu itu, aku bertekad untuk membeli sebuah external hard disk dan Maxtor Basics Portable telah menjadi plihan hatiku.


Sepanjang perkhidmatan Maxtor sehingga hari ini, banyak juga kecelakaan yang menimpa terhadap dirinya. Ada sekali aku bagi pinjam Maxtor dekat member perempuan aku. Lepas tu bila pulang balik, ada kesan calar dan jatuh dekat badan Maxtor kesayangan aku. Memang sah jatuh Maxtor aku. Aku pun tak kan nak marah budak perempuan tu. Dah la cun(sebab tu aku bagi pinjam). Sabar je la. Lagi 1, Maxtor aku kena masuk virus. Kalau masuk virus, macam biasa la. Kena format balik. Memang @#%&. Benda2x dekat dalam tu semua kena delete. So far, dah 2 kali aku format Maxtor. Sedih tak terhingga.

"Di hati ini, hanya Tuhan yang tahu..." (lagu In-Team)


Aku guna Maxtor untuk simpan movie, tv series, lagu, anime, software dan apa2x lagi yang boleh disedut. Tapi mostly aku simpan tv series. Heroes, Supernatural merupakan penghuni setia Maxtor. Dari 1st season sampai latest season ada dalam Maxtor. Tapi saiz Maxtor pun 160GB je. Kadang2x aku kena delete beberapa movie dan burn tv series season lama ke CD.


Aku harap jodoh aku dan Maxtor dapat bertahan lama. Mungkin lagi 2,3 tahun ke. Oh Maxtor, kau lah 160GB kehidupanku.